Home  »  AktualnościKonsultacjeNews   »   Ruch drogowy na Stawkach i Rudaku

Ruch drogowy na Stawkach i Rudaku

Od 6 do 30 czerwca 2024 r. odbywają się konsultacje społeczne na temat bezpieczeństwa w ruchu drogowym na Stawkach i Rudaku. Rozmawiamy z zainteresowanymi mieszkańcami przede wszystkim o bezpieczeństwie niechronionych uczestników ruchu, tj. pieszych, rowerzystów, osób poruszających się na hulajnogach, ale także o oznakowaniu dróg, widoczności, ograniczeniach prędkości, sygnalizacji świetlnej, itd.

Kwestie związane z ruchem drogowym dotyczą większości mieszkańców miasta, a liczba użytkowników dróg: kierowców i motocyklistów, ale także rowerzystów, pieszych czy prowadzących hulajnogi, z roku na rok się zwiększa. Rośnie także liczba zagadnień zgłaszanych przez mieszkańców – w samym tylko 2023 r. Komisja Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego zajmowała się ponad 60 wnioskami dotyczącymi kwestii drogowych na obszarze Stawek i Rudaka.


Co będziemy robić w ramach konsultacji?
W pierwszej fazie dajemy mieszkańcom możliwość swobodnego zgłaszania propozycji, wskazywania problemów i sposobów ich rozwiązania. Można będzie to zrobić na kilka sposobów: na mapie dostępnej w systemie Voxly.pl; za pomocą poczty elektronicznej lub pisemnie.

Na podstawie otrzymanych wskazań pójdziemy w teren, by zobaczyć na miejscu opisane problemy. Nie uda nam się dotrzeć wszędzie, ale miejsca terenowe wybierzemy na podstawie liczby wskazań, a także wagi zgłoszonych problemów.

Następnie spotkamy się na spotkaniu otwartym, żeby podsumować to, co uda się zebrać w pierwszej fazie, omówić i być może rozwinąć zgłoszone zagadnienia.

Wszystko co uda się zebrać poddamy dokładnej analizie pod kątem zasadności, wpływu na poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego i możliwości realizacyjnych, spiszemy w postaci raportu podsumowującego i opublikujemy na stronie internetowej. Raport będzie ważnym dokumentem branym pod uwagę we wszystkich kolejnych działaniach miasta związanych z bezpieczeństwem ruchu drogowego na Stawkach i na Rudaku.


Szczegółowy terminarz konsultacji

  1. Okres konsultacji: od 6 do 30 czerwca 2024 r.
  2. Od 6 do 30 czerwca 2024 r. – zbieranie uwag i propozycji w oparciu o GEOANKIETĘ ZAMIESZCZONĄ W SERWISIE voxly.pl, w której mieszkańcy mogą zaznaczać i opisać miejsca niebezpieczne, wymagające ich zdaniem wprowadzenia korekt w organizacji ruchu. Link do ankiety: 
  3. 17 czerwca 2024 – spacer badawczy pracowników WGK i MZD – kilka wybranych miejsc, wybór miejsc na podstawie wskazań na mapie i w korespondencji od mieszkańców, dokładna marszruta do ustalenia.
  4. 18 czerwca 2024, o godzinie 17:00 – otwarte spotkanie konsultacyjne dla mieszkańców, w SP nr 14 na ul. Hallera 79:
    a. podsumowanie dotychczasowych wyników ankiety
    b. podsumowanie spaceru badawczego
    c. dyskusja moderowana obejmująca pakiet zagadnień wchodzących w zakres organizacji ruchu drogowego: oznakowanie pionowe i poziome; sygnalizacja świetlna; strefa zamieszkania; ograniczenia prędkości; przejścia dla pieszych; pierwszeństwa przejazdu; kierunki ruchu; progi zwalniające; itp.
  5. Od 6 do 30 czerwca 2024 r. – zbieranie uwag i propozycji wysłanych drogą elektroniczną, pisemnych, telefonicznych.

Ze względów organizacyjnych prosimy o zgłaszanie zamiaru udziału w spotkaniu otwartym, zaplanowanym na 18 czerwca w SP nr 14:

Zgłoszenia przyjmujemy do 18 czerwca, do godziny 12:00.


Nie możesz wziąć udziału w spotkaniach? Napisz do nas:

  • mailem: konsultacje@um.torun.pl
  • pocztą zwykłą: Urząd Miasta Torunia, Wydział Komunikacji Społecznej i Informacji, ul. Wały gen. Sikorskiego 8, 87-100 Toruń.

Uwagi i propozycje można składać do 30 czerwca 2024 r.

Konsultacje są prowadzone przez Wydział Komunikacji Społecznej i Informacji Urzędu Miasta Torunia we współpracy merytorycznej z Wydziałem Gospodarki Komunalnej i Miejskim Zarządem Dróg w Toruniu.

powrót Informację wprowadził(a): admin Data zamieszczenia: 6 czerwca, 2024
 
Skip to content