UWAGA
 

Przypominamy, że we wtorek 12 października 2021 r. rusza budowa nowej linii tramwajowej do tzw. osiedla Jar. Prace budowlane rozpoczną się równolegle w pięciu punktach miasta ok. godz. 9.00, po porannym szczycie komunikacyjnym. Gdzie można znaleźć informacje o przebiegu inwestycji i utrudnieniach w ruchu, komunikacji miejskiej itp.?

Przypominamy, że we wtorek 12 października 2021 r. rusza budowa nowej linii tramwajowej do tzw. osiedla Jar. Prace budowlane rozpoczną się równolegle w pięciu punktach miasta ok. godz. 9.00, po porannym szczycie komunikacyjnym. Gdzie można znaleźć informacje o przebiegu inwestycji i utrudnieniach w ruchu, komunikacji miejskiej itp.?


Przy tak rozległej inwestycji - by mogło powstać nowe torowisko, nowe przystanki, sieci podziemne, ciągi piesze i rowerowe i cała infrastruktura towarzysząca - nie da się uniknąć utrudnień w ruchu, dojazdach do posesji, parkowaniu i ogólnym przemieszczaniu się, także komunikacją miejską. Będziemy się jednak starać, by było to jak najmniej uciążliwe, a tam, gdzie tylko jest taka możliwość, prace będą prowadzone poza pasem drogowym.


Gdzie szukać informacji o przebiegu inwestycji, zmianach w ruchu, komunikacji itp.?


Rozpoczęcie realizacji inwestycji związanej z budową nowej linii tramwajowej poprzedzone zostało szeroką kampanią promocyjno-informacyjną. Przekazywanie informacji o planowanych działaniach, utrudnieniach w ruchu i zmianie w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej będzie realizowane w sposób ciągły przez cały okres trwania robót.


Miejski Zakład Komunikacji od kilku dni kolportuje wśród torunian 15 tysięcy sztuk ulotek z informacjami o zmianach w organizacji ruchu i wszelkich utrudnieniach. 


Duże instytucje, szpitale, służby zostały poinformowane o planowanych utrudnieniach w ruchu.


W telewizji kablowej Toruń odbywa się emisja reportażu poświęconego inwestycji.


Media społecznościowe oraz strony internetowe MZK oraz Miasta przekazują na bieżąco informacje o realizowanym projekcie.


Od 4 października  działa także formularz kontaktowy dedykowany budowie nowej linii tramwajowej.  Dzięki niemu każdy zainteresowany przebiegiem realizacji inwestycji będzie miał możliwość kontaktu z jednostką zajmującą się realizacją projektu, czyli MZK. Formularz  jest dostępny bezpośrednio na stronie www.mzk-torun.pl (pod dedykowanym banerem) bądź pod adresem: tramwajnajar.mzk-torun.pl


 


HARMONOGRAM PRAC


W pierwszym etapie prace obejmą al. 700-lecia Torunia, ul. Długą (od ul. Szosa Chełmińska do  ul. Mohna), ul. Polną (od przejazdu kolejowego w ul. Legionów do ul. Traktorowej), ul. Watzenrodego na dwóch odcinkach - od ul. Hubego do ul. Grasera oraz od ul. Grasera do ul. Strobanda).


 


Planowany harmonogram robót na cały okres realizacji umowy: 

 
 

ZMIANY W ORGANIZACJI RUCHU DROGOWEGO


ETAP B4 – Nowy odcinek alei 700-lecia Torunia


TERMIN REALIZACJI: 12.10.2021 – 31.03.2022


Na odcinku Szosy Chełmińskiej od ul. Dekerta do ul. Bema, prace prowadzone będą po zachodniej stronie  ulicy (od strony sklepu Biedronka). Ruch drogowy odbywać się będzie tak jak dotychczas, czyli dwukierunkowo, ale na zwężonym odcinku jezdni, z ograniczeniem prędkości do 30km/h.


Wyłączony z użytkowania będzie chodnik po stronie zachodniej od wysokości sklepu Biedronka do ul. Dekerta Parking przy Biedronce  zostanie wyłączony z użytkowania. Dojazd do sklepu odbywać się będzie po tymczasowym odcinku drogi od strony ul. Bema. Pasażerów komunikacji miejskiej prosimy o zwrócenie uwagi na zmianę lokalizacji przystanku autobusowego w kierunku Centrum.  Z uwagi na zamknięcie chodnika zostanie on przeniesiony w rejon ul. Dekerta. 


 

 
 

ETAP B7 – ul. Długa: od Sz. Chełmińskiej do ul Mohna


TERMIN REALIZACJI: 12.10.2021 – 31.03.2022


 Prace na odcinku ul. Długiej od Szosy Chełmińskiej do ul. Mohna będą realizowane przy całkowitym zamknięciu ruchu dla pojazdów. Wyjątek będą stanowiły dojazdy do posesji znajdujących się po północnej stronie ul. Długiej. Dojazdy dla mieszkańców ulic: Boboli, Zamenhofa, Moczyńskiego, Steinbornów znajdujących się po południowej stronie ul. Długiej będą zapewnione od ul. Żwirki i Wigury. 


Objazd dla tego odcinka od os. Jar/Wrzosy sugerowany Trasą Prezydenta Raczkiewicza, z kierunku centrum ul. Polną. Szczegółowy opis znajduje się na mapce.


Pasażerów komunikacji miejskiej prosimy o zwrócenie uwagi na zmianę lokalizacji przystanków autobusowych.

 
 

ETAP A1 – ul. Polna: od przejazdu PKP do ul. Traktorowej


TERMIN REALIZACJI: 12.10.2021 – 30.04.2022


Prace na tym odcinku będą prowadzone niemal w całości poza istniejącym układem drogowym ul. Polnej oraz ul. Legionów. Jedynie skrzyżowanie ul. Legionów z ul. Inżynierską zostanie wyłączone z ruchu pojazdów, ale tylko na czas niezbędny do realizacji prac na tym skrzyżowaniu. O czasowych wyłączeniach będziemy informować z wyprzedzeniem.


Chodnik i ścieżka rowerowa w ul. Polnej od strony sklepu Biedronka zostaną wyłączone z użytkowania. Piesi i rowerzyści poruszać się będą po stronie przeciwnej (północnej).


Dojście do zewnętrzej siłowni oraz Orlika będzie możliwe tylko od strony ul. Inżynierskiej i ul. Maszynowej. W chwili zamknięcia skrzyżowania z ul. Inżynierską, objazd do ul. Legionów poprowadzony zostanie ul. Elektryczną – Traktorową – Polną. 


 

 
 

ETAP A6 – ul. Watzenrodego: od ul. Hubego do ul. Grasera


TERMIN REALIZACJI: 12.10.2021 – 30.04.2022


Prace na tym odcinku prowadzone będą poza istniejącym układem drogowym


ul. Watzenrodego, co nie będzie powodować znacznych zmian w organizacji ruchu drogowego.

 
 

ETAP A7 – ul. Watzenrodego: od ul. Grasera do ul. Strobanda


TERMIN REALIZACJI: 12.10.2021 – 30.04.2022


Prace na tym odcinku prowadzone będą poza istniejącym układem drogowym


ul. Watzenrodego i Strobanda, dzięki czemu nie będzie  znacznych zmian w organizacji ruchu drogowego. W rejonie skrzyżowania z ul. Grasera prace prowadzone będą przy krawędzi jezdni (z możliwością poruszania się pojazdów dwukierunkowo po ul. Grasera).


Kierowców prosimy o zachowanie ostrożności i stosowanie się do wyznaczonych ograniczeń prędkości. Pasażerów komunikacji miejskiej prosimy o zwrócenie uwagi na zmianę lokalizacji przystanków autobusowych.


 

 
 

Z powodu robót w rejonie inwestycji inaczej będzie kursowała komunikacja miejska.


Od dnia 12 października 2021 r. od  godz. 9:00 zamknięta zostanie dla ruchu kołowego ul. Długa na odcinku od Szosy Chełmińskiej do ul. Mohna. W związku z ty zmianie ulegną trasy przejazdu autobusów MZK.


  • Autobusy linii nr 34 i nocnej 05 zamiast ul. Długą kursować będą w obu kierunkach objazdem ulicami: Legionów i  Żwirki i Wigury. Na trasie objazdu obowiązywać będą przystanki linii nr 11. Dodatkowo na ul. Legionów za skrzyżowaniem z ul. Długą zlokalizowany będzie przystanek tymczasowy w kierunku Pl. Skalskiego.
  • Autobusy linii nr 16 zamiast  ul. Długą kursować będą w obu kierunkach objazdem ulicami: Legionów i Polną. Na trasie objazdu autobusy zatrzymywać się będą na tymczasowym przystanku na ul. Polnej za skrzyżowaniem z Szosą Chełmińską w kierunku Os. Na Skarpie, a w kierunku Wrzosów przy ul. Legionów na przystanku autobusów linii nr 10 i 20.
  • Autobusy linii nocnej 03  w obu kierunkach zamiast ul. Długą pojadą objazdem ulicami: Żwirki i Wigury, Szosą Chełmińską i Trasą Prezydenta Raczkiewicza. Na trasie objazdu autobusy zatrzymywać się będa na przystankach linii nr 11 lub 40.


Nowa linia tramwajowa przebiegać będzie z centrum Szosą Chełmińską, ul. Długą, Legionów, Polną, Ugory i Watzenrodego do nawrotu w ul. Strobanda. Jej powstanie zapewni dodatkowy transport dla mieszkańców dynamicznie rozwijającego się osiedla. Przyczyni się także do zmniejszenia emisji spalin, gdyż tramwaje to pojazdy zeroemisyjne, które nie zanieczyszczają środowiska naturalnego. Nie stoją też w korkach, więc są najszybszym środkiem miejskiego transportu zbiorowego. Warto tu przypomnieć, że na potrzeby obsługi nowej linii i nie tylko zakupiono pięć nowoczesnych tramwajów, które trafią do Torunia w przyszłym roku.


Wykonawca będzie miał za zadanie budowę torowiska tramwajowego (łączna długość wybudowanych torów wyniesie ok. 11,5 tys.  mtp. (ponad 5,5 km nowej linii tramwajowej, z czego ponad 3,7 tys. mtp  zielonego torowiska) oraz sieci trakcyjnej wraz z infrastrukturą towarzyszącą, budowę przejazdu kolejowo-drogowo-tramwajowego na ul. Legionów, budowę i przebudowę fragmentów jezdni, chodników i ścieżek rowerowych niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania projektowanego torowiska tramwajowego w układzie miejskim, a także budowę elementów nowej oraz przebudowę istniejącej infrastruktury energetycznej, sanitarnej, gazowej, ciepłowniczej i teletechnicznej. Zakres obejmie także budowę nowej i przebudowę istniejącej sygnalizacji na skrzyżowaniach, montaż 21 nowych tablic Systemu Informacji Pasażerskiej, budowę 24 peronów przystankowych tramwajowych oraz montaż 30 wiat przystankowych. 10 z nich będzie  miała formę tzw. „zielonych przystanków”. 


Umowa obejmie także zagospodarowanie zieleni. Planuje się:


  • nasadzenia 102 drzew oraz ok. 21 tys. krzewów i roślin ozdobnych;
  • przesadzenie 112 drzew i ok. 2 000 m2 krzewów;
  • założenie ok.  7 600 m2 łąk kwietnych oraz ok. 4 000 m2 pozostałej powierzchni zielonej (m. in. krzewy i trawy ozdobne).


Zakończenie inwestycji planowane jest do 31 maja 2023 r.


 

 

Do pobrania:


Ulotka


Prezentacja

 
 
powrót

Informację wprowadził(a): Admin

Data zamieszczenia: 2021-10-11

 
  • Pogotowie drogowe
  • Toruń bez tirów
  • Zapytaj drogowca

Ważna informacja

Zamknij
Ta strona używa plików cookies, aby ułatwić korzystanie z Serwisu. Jeżeli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku możesz zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich użycie. Więcej na temat plików cookies w Polityce cookies.