UWAGA
  • 2017-12-27: W poniedziałek (1.01) parkowanie w Strefie Płatnego Parkowania jest bezpłatne
 

To będzie ważny rok dla kierowców. Takie stwierdzenie można wysunąć w oparciu o kończące się w 2018 roku przebudowy strategicznych arterii w mieście.

Już za chwilę mało, kto będzie pamiętał o połatanym wiadukcie na Łódzkiej, o wąskiej Szosie Chełmińskiej czy zniszczonej Turystycznej. Jak co roku wiele osiedlowych uliczek zmieni swój wygląd, przybędzie miejsc do parkowania, a na ulicach pojawi się dodatkowe oświetlenie. Zadbamy o rowerzystów, kontynuować będziemy realizację programu poprawy bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów.


Szeroka i zielona


Szosa Chełmińska jest poszerzana na odcinku od Trasy Średnicowej Północnej do ul. Polnej (1050 m) . Powstaną tu dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, z dodatkowymi pasami do skrętów. Rozbudowane zostanie skrzyżowanie Szosy Chełmińskiej z  Długą, powstaną chodniki, droga rowerowa i oświetlenie. Wzdłuż zmodernizowanej drogi nasadzone zostaną drzewa i krzewy. Na jezdniach zostanie  zastosowana tzw. cicha nawierzchnia. Dodatkowo, w rejonie Przedszkola Miejskiego nr 6, stanie ekran dźwiękochłonny. Ulica ma być gotowa do końca maja 2018 roku. Inwestycja kosztuje ponad 16 mln zł i jest realizowana przy udziale  środków zewnętrznych, pochodzących z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego.

Z rondem i nowym wiaduktem


Łódzka jest  przebudowywana na odcinku od ul. Lipnowskiej do Zdrojowej. Wcześniej wykonany był fragment od ul. Andersa do Lipnowskiej. Prace zakończą się w październiku tego roku.  


Jak będzie wyglądała Łódzka po przebudowie? 


Na odcinku od ul. Lipnowskiej do Włocławskiej powstanie układ dwujezdniowy i 3-wlotowe rondo, a od Włocławskiej do ul. Zdrojowej będzie przebudowana istniejąca jezdnia. W ramach inwestycji powstanie taż infrastruktura dla rowerzystów i pieszych oraz wiadukt nad torami kolejowymi linii Kutno-Piła.


Przebudowa ulicy Łódzkiej kosztuje 16,8 mln zł. Inwestycja jest realizowana przy udziale środków zewnętrznych z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Po zakończonej budowie ulicy Łódzkiej planowana jest rozbudowa ulicy Włocławskiej od Łódzkiej do Solankowej.


Bezpieczna i szersza


Pod koniec tego roku zakończą się prace na  ul. Turystycznej. Obejmą one przebudowę ulicy, w tym poszerzenie jezdni do szerokości 7 metrów, budowę chodnika, ciągu pieszo-rowerowego oraz drogi rowerowej i modernizację ośmiu skrzyżowań z ulicami osiedlowymi. Poprawi to bezpieczeństwo i czytelność układu drogowego: z ul. ks. Paluszyńskiego, Krajoznawczą, Dożynkową, Światowida, Kogucią, Gościnną, Na Przełaj i Zakole. Ponadto przebudowane zostaną  zatoki autobusowe i pętla, a także powstaną nowe odcinki kanalizacji deszczowej i sieci wodociągowej. Ulica zyska też nowe oświetlenie i zieleń. Przebudowa jest  kontynuacją prac zrealizowanych w latach 2011-2012. Wówczas nowy wygląd zyskał odcinek od ul. Przy Skarpie do ul. Ligi Polskiej.


Wartość robót budowlanych wynosi niemal 7,3 mln zł, w tym 1,3 mln to koszt przebudowy skrzyżowania ulicy Ligi Polskiej z Turystyczną. Realizacja inwestycji jest dofinansowana z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego.


Czytelnie z rondem turbinowym


W minionym roku została podpisana umowa na  przebudowę  ruchliwego i kolizyjnego skrzyżowanie na placu bpa Chrapka. Do końca marca 2019 roku  powstanie tu nowoczesne rondo turbinowe o wzmocnionej jezdni, nowe chodniki, drogi rowerowe i oświetlenie. Przebudowane zostanie także torowisko tramwajowe. Priorytetem jest poprawa bezpieczeństwa ruchu w tym rejonie. Inwestycja kosztuje ponad 20 mln zł i jest realizowana przy udziale środków zewnętrznych z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.   


Dalej Długą


W tym roku planowane jest rozpoczęcie  przebudowy Długiej. Ulica zyska swoją kontynuację na odcinku od Szosy Chełmińskiej do ul. Św. Józefa. Powstanie tam nowa jezdnia o jednym pasie ruchu w każdą stronę, obustronne chodniki, ścieżki rowerowe i miejsca parkingowe. Przy okazji przebudowane zostaną dwa odcinki ul. Hurynowicz.


Dla inwestorów i mieszkańców


Kontynuowana będzie rozbudowa dróg na osiedlu Jar , a także - w ramach rewitalizacji terenów przemysłowych – w rejonie dawnej Elany. W tym roku II etap ul. Płaskiej. Przewiduje się również kontynuację prac projektowych dla kolejnych odcinków dróg. W tym roku miasto zajmie się uzbrojeniem terenów inwestycyjnych „Grębocin Nad Strugą”. Prace te będą realizowane etapami i mają na celu podniesienie atrakcyjności lokalizacyjnej terenów inwestycyjnych.


Drogi lokalne, rowerowe i miejsca do parkowania


Oprócz strategicznych arterii miasto będzie nadal budowało i modernizowało drogi osiedlowe. Za 14,2 mln zł powstanie  25 dróg lokalnych, o łącznej długości  prawie 7 km. Ponadto planuje się przebudowę ulicy Chrzanowskiego, Ukośnej i Ceramicznej. Będzie to realizowane w porozumieniu z zewnętrznym inwestorem. Powstanie także  881 nowych miejsc parkingowych i 1,6 km chodników.


Przybędzie dróg rowerowych, wytyczanych przy okazji kolejnych inwestycji i remontów drogowych, a także jako osobne zadania (tu 3,6 km dróg za 3,1 mln zł). Droga rowerowa zostanie zbudowana m.in.  w ciągu Szosy Bydgoskiej na odcinku od ul. Starotoruńskiej do granicy miasta, wzdłuż ul. Chrobrego na odcinku od ul. Towarowej do ul. Polnej, przez skrzyżowanie ulic: Konstytucji 3 Maja/Olimpijskiej a także: od ul. Droga Starotoruńska do wału przeciwpowodziowego.


Z myślą o pieszych i rowerzystach ciągi pieszo-rowerowe zbudowane zostaną m.in. od ul. Sobieskiego do ul. Pułaskiego, od ul. Zdrojowej do ul. Familijnej, wzdłuż ul. Włocławskiej do ul. Perłowej oraz od parku do skrzyżowania ul. Polna-Morycińskiego. 


 Planowane są nowe parkingi i stojaki dla rowerów. Jeśli chodzi o oświetlenie uliczne, przewidziano ustawienie około 60 nowych lamp, niezależnie od tych które staną w ramach remontów i inwestycji.


Parkuj i jedź


W tym roku rozpocznie się budowa systemu parkingów Park&Ride zintegrowanych z systemem transportu publicznego. Ich budowa planowana jest w czterech lokalizacjach: ul. Gagarina/ul. Szosa Okrężna-ok. 150 miejsc parkingowych, ul. Olimpijska-ok.140 miejsc, ul. Dziewulskiego-ok.110 miejsc parkingowych, ul. Turystyczna- ok. 46miejsc parkingowych. Łączna liczba miejsc parkingowych: 446, w tym 19 miejsc dla osób niepełnosprawnych. Inwestycja będzie realizowana z dofinansowaniem unijnym.


Bezpieczny pieszy i rowerzysta


W tym roku będzie kontynuowana realizacja programu poprawy bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów. W ubiegłym roku postawiono na  poprawę bezpieczeństwa  przy placówkach oświatowych, szpitalach i przychodniach oraz w ciągu drogi krajowej nr 91. W tym roku programem zostaną objęte drogi krajowe nr 15 i 80, drogie wojewódzkie oraz  powiatowe i gminne. W ramach podejmowanych działań montowane będą kocie oczka, aktywne znaki . Doświetlane będą  przejścia dla pieszych. Kontynuowane będzie  malowanie przejść dla pieszych i przejazdów dla rowerzystów. W wytypowanych miejscach pojawią się piktogramy informujące o pieszych i zamontowane zostaną sygnalizacje świetlne. 


Ze starych na nowe


W wielu miejscach Torunia będą wykonywane remonty kapitalne dróg. W sumie na ten cel miasto przeznaczy ponad 9 mln zł. Nowy wygląd zyskają zdegradowane fragmenty ulic: Hallera (od ul. Jasnej do ul. Idzikowskiego), Kościuszki (skrzyżowanie z ul. Batorego wraz z wydłużeniem lewoskrętu w kierunku Szpitala Miejskiego), Ligi Polskiej (od ul. Konstytucji 3-go Maja do ul. Szosa Lubicka), Kasprowicza (od ul. Fałata do ul. Łukasiewicza), Kołłątaja (od ul. Podgórnej do Trasy Średnicowej), Lelewela (od ul. Legionów do ul. Kołłątaja), Zaszpitalnej (od ul. Jęczmiennej do ul. Międzymurze) , Prądzyńskiego (od ul. Studziennej do ul. Sobieskiego), Gazowej (nawierzchnia jezdni wraz z chodnikami od ul. Traktorowej do ul. Inżynierskiej), Słowackiego (nawierzchnia jezdni od ul. Konopnickiej do ul. Lindego).


Od projektu do realizacji


Kontynuowane będą też prace nad dokumentacją projektową dla kolejnych strategicznych inwestycji drogowych, planowanych w najbliższych latach, m.in.: przebudowy mostu im. J. Piłsudskiego w ciągu DK 15 wraz z drogami dojazdowymi, budowy III etapu Trasy Średnicowej Północnej- od Szosy Chełmińskiej do Szosy Okrężnej, nowego przebiegu Trasy Wschodniej od pl. Daszyńskiego do  Grudziądzkiej.


 

 
 
powrót

Informację wprowadził(a): Admin

Data zamieszczenia: 2018-01-11

 
  • Pogotowie drogowe
  • Toruń bez tirów
  • Mapa
  • Zapytaj drogowca

Ważna informacja

Zamknij
Ta strona używa plików cookies, aby ułatwić korzystanie z Serwisu. Jeżeli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku możesz zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich użycie. Więcej na temat plików cookies w Polityce cookies.