UWAGA
 

 


Nazwa projektu: Przebudowa układu drogowego na pl. Bpa Chrapka w Toruniu


  

 


Nr Umowy o Dofinansowanie: POIS.04.02.00-00-0031/16-00
 


Data podpisania UoD: 5 kwietnia 2017
 


Data zakończenia realizacji projektu wg UoD: 30 czerwca 2019       


Data podpisania Aneksu nr 1: 14 sierpnia 2018                               


Data zakończenia realizacji projektu wg Aneksu nr 1: 30.06.2019


Całkowita wartość projektu: 22 930 860,10 PLN                        


Wydatki kwalifikowane: 22 738 549,60 PLN                         


Maksymalna kwota dofinansowania z UE: 19 327 767,16 PLN       


Rok zakończenia projektu: 2019                                                                                                    


Plac Bpa Chrapka to skrzyżowanie dróg krajowych DK15 i DK 80 z przebiegającą w bardzo bliskiej odległości DK91, której przebieg stanowi alternatywę dla autostrady A1. Z uwagi na swoją lokalizację plac Bpa Chrapka jest bardzo ważnym punktem na mapie drogowej w tej części miasta, ponieważ pełni funkcję łącznika powyższych dróg krajowych z ul. Grudziądzką (DK91) – drogą wylotową z miasta w kierunku północnym. Skrzyżowanie na pl. Bpa Chrapka jest jednym z najważniejszych i jednocześnie jednym z najbardziej niebezpiecznych miejsc w Toruniu. Zastosowane tam rozwiązania są słabo czytelne dla kierowców i sprawiają im wiele trudności. Na niski poziom bezpieczeństwa ma wpływ także duża liczba przejść dla pieszych i prędkość, jaką kierowcy rozwijają w obrębie skrzyżowania. Sytuacja na skrzyżowaniu ma wpływ na rozkład ruchu drogowego odbywającego się na wszystkich kierunkach oraz na płynność i przepustowość ruchu w okolicach centrum miasta.



Opis inwestycji:


W ramach projektu na placu Bpa Chrapka powstanie nowoczesne rondo turbinowe, dzięki czemu możliwa będzie przede wszystkim poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego. Pojazdy poruszające się po rondzie turbinowym są w naturalny sposób kierowane bezkolizyjnie do odpowiedniego wylotu ronda, co przez całkowite wyeliminowanie przeplatania się strumieni ruchu, zmniejsza ryzyko kolizji. Oprócz ronda zostaną przebudowane odcinki ulic Przy Kaszowniku i Warneńczyka - łączna długość planowanych do przebudowy odcinków wyniesie ok. 720 m. W ramach realizacji zadania drogowcy wybudują i przebudują całą pozostałą infrastrukturę tj. chodniki, drogi rowerowe, oświetlenie i zatoki autobusowe oraz sieć tramwajową w niezbędnym zakresie. Projekt wymaga rozwiązania kolizji i przebudowy infrastruktury technicznej nadziemnej i podziemnej oraz budowy systemu odwodnienia pasa drogowego i torowiska. W projekcie zaplanowano także urządzenie zieleni miejskiej i montaż elementów małej architektury, co w efekcie wpłynie na zwiększenie atrakcyjności obszaru przylegającego do miejsca inwestycji tj. do Kaszownika - uczęszczanego miejsca spacerów mieszkańców miasta.



Informację wprowadził(a): Piotr Kurasz

Data zamieszczenia: 2017-11-16 14:42:52

Informację zmodyfikował(a): Piotr Kurasz

Ostatnia modyfikacja: 2019-09-30 14:16:07

Ilość odsłon podstrony: 382

 
  • Pogotowie drogowe
  • Toruń bez tirów
  • Mapa
  • Zapytaj drogowca

Ważna informacja

Zamknij
Ta strona używa plików cookies, aby ułatwić korzystanie z Serwisu. Jeżeli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku możesz zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich użycie. Więcej na temat plików cookies w Polityce cookies.