UWAGA
 

Dziś (14 .02) toruńscy drogowcy otworzyli oferty na rozbudowę mostu drogowego im. Józefa Piłsudskiego w Toruniu. Kontraktem zainteresowane są trzy konsorcja. Zaoferowane w przetargu ceny wahają się od prawie 123 mln złotych do ponad 145 mln złotych.

Najtańszą ofertę złożyło konsorcjum firm: INTOP Warszawa Sp. z o.o. (Lider Konsorcjum) i EURO-DARMAL Sp. z o.o.  z Kamiennej Góry (Partner Konsorcjum) wyceniając swoją usługę na 122.806.890,00 zł. Nieco droższą ofertę złożyło konsorcjum firm: STRABAG Sp. z o.o.  z Pruszkowa (Lider Konsorcjum) i Zakład Usług Stoczniowych i Mostowych Sp. z o.o. ze Szczecina (Partner Konsorcjum) kalkulując swoja ofertę na 128.622.181,76 zł. Najdroższa oferta na poziomie 145. 697. 752,39 zł. złożona została przez konsorcjum firm, gdzie liderem jest toruńska firma PBDI S.A a partnerem „POLWAR” S.A. z Gdańska.

Obecnie oferty będą badane pod kątem formalno-prawnym. Zwycięska firma na realizację przedsięwzięcia będzie miała 20 miesięcy od dnia podpisania umowy. 
Rozbudowa mostu drogowego im. Józefa Piłsudskiego to jedno z ważniejszych zadań drogowych, które będzie realizowane na mapie komunikacyjnej  Torunia. Pod koniec stycznia tego roku dla realizacji tego przedsięwzięcia udało się pozyskać najważniejszą z decyzji administracyjnych - Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej.

Wyłoniony wykonawca będzie miał do zrealizowania szeroki zakres prac:
• poszerzenie  tzw. półek, na których znajdują się ciągi piesze i rowerowe- do 4,2 m, co pozwoli na rozdzielenie ruchu pieszego i rowerowego na przeprawie, z każdej strony mostu;
• lokalne naprawy istniejącej płyty pomostu;
• wymiana uszkodzonych elementów konstrukcji stalowej pomostu takie jak: podłużnice, stężenia wiatrowe, blachy węzłowe;
• wykonanie nowego wyposażenia na obiekcie takiego jak: kapy chodnikowe, nawierzchnia jezdni i chodników, odwodnienie, oświetlenie, iluminacja, bariery drogowe;
• przebudowa przyczółków mostu: wykonanie nowych skrzydełek; rozbiórka i odtworzenie ścianek żwirowych; wykonanie strefy za przyczółkami; wykonanie płyt przejściowych;
• przebudowa sieci zlokalizowanych na obiekcie;
• przebudowa i infrastruktury technicznej kolidującej z projektowaną inwestycją;
• zabezpieczenie antykorozyjne istniejącej i projektowanej konstrukcji stalowej;
• oczyszczenie i uporządkowanie terenu pod obiektem
• budowa punktów widokowych
• zejścia na Kępę Bazarową
• powstanie nowe zejście na Bulwar Filadelfijski wyposażone w windy dostosowane dla rowerzystów i osób o ograniczonej możliwości poruszania się

Rozpoczęcie rozbudowy mostu Piłsudskiego planowane jest w II kwartale 2020 roku . W pierwszym etapie prac wyremontowana zostanie nawierzchnia mostu oraz zostaną wyczyszczone i pomalowane elementy, które znajdują się  nad jezdnią. Rozpoczęcie tych prac poprzedzi ustawienie przeprawy tymczasowej. Miastu udało się pozyskać zgodę Ministra Energii na nieodpłatne użyczenie z rezerw strategicznych konstrukcję składanego mostu drogowego typu DMS-65 wraz z kompletem podpór. Pozyskano także zgodę Dowódcy Generalnego Rodzajów Sił Zbrojnych na wykonanie usługi transportu, montażu i demontażu konstrukcji mostu tymczasowego przez wojsko.
Przeprawa tymczasowa będzie  zlokalizowana na przedłużeniu  ulicy Przybyszewskiego od strony północnej Wisły oraz na przedłużeniu ulicy Zagrodowej i ul. Przy Grobli po drugiej stronie. Dojazd do ul. Przybyszewskiego będzie zorganizowany od strony placu Skalskiego, a do ul. Zagrodowej ul. Nieszawską. Będzie ona dostępna dla aut do 3,5 tony oraz służb ratowniczych. Nie będą mogli korzystać z niego piesi i rowerzyści
Budowa dróg dojazdowych ruszy lada moment. Wykonawcy przejęli już place budowy i organizują zaplecze budowy.  przetargu na wykonanie dróg dojazdowych do przeprawy tymczasowej. Wybudowanie dróg dojazdowych zakończy się w maju tego roku.
W II etapie remontu mostu drogowego im. J. Piłsudskiego planowany jest remont chodników i tego, co jest do zrobienia poniżej mostu.


Warto wiedzieć:
• nawierzchnia drogowa mostu drogowego marszałka Piłsudskiego ostatni remont przeszła w 1992 roku. Od tego czasu MZD w ramach utrzymania obiektu prowadził bieżące naprawy i jego konserwację. Dodatkowo w latach 2002-2004 górna część konstrukcji została zabezpieczona powłoką antykorozyjną i pomalowana.

 
 
powrót

Informację wprowadził(a): Agnieszka Kobus-Pęńsko

Data zamieszczenia: 2020-02-14

 
  • Pogotowie drogowe
  • Toruń bez tirów
  • Mapa
  • Zapytaj drogowca

Ważna informacja

Zamknij
Ta strona używa plików cookies, aby ułatwić korzystanie z Serwisu. Jeżeli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku możesz zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich użycie. Więcej na temat plików cookies w Polityce cookies.