UWAGA
 

17 sierpnia 2011 r. w siedzibie Miejskiego Zarządu Dróg odbyła się konferencja prasowa, na której zostały podsumowane wyniki konsultacji społecznych w sprawie wyboru wariantu przebudowy skrzyżowania na placu bp. Chrapka.

Plac Chrapka po konsultacjach

Plac bp. Jana Chrapka to skrzyżowanie trzech dróg krajowych: DK nr 15, DK nr 80 i DK nr 1. Jest to jedno z najważniejszych, ale i najbardziej niebezpiecznych skrzyżowań na mapie komunikacyjnej Torunia.

Przez cały lipiec torunianie mogli wyrazić swoją opinię i zastrzeżenia w sprawie wyboru wariantu modernizacji skrzyżowania.


Podczas spotkań z projektantami i pracownikami Miejskiego Zarządu Dróg oraz drogą zgłosili wiele propozycji i uwag, które dotyczyły m.in.:
• możliwości ograniczenia hałasu na skrzyżowaniu
• poprawy bezpieczeństwa
• poprawy widoczności ronda
• przepustowości ronda
• możliwości wytyczenia bus-pasa
• udogodnień dla osób niepełnosprawnych.
 
Mieszkańcy mogli wziąć udział w sondzie internetowej, której wyniki przedstawiają się następująco:
• 69 % mieszkańców głosowało za wariantem ronda turbinowego
• 14 % mieszkańców głosowało za wariantem ronda turbinowego z wiaduktem
• 6 % mieszkańców głosowało za wariantem skrzyżowania z wyspą centralną, z sygnalizacją świetlną
• 6 % mieszkańców głosowało za wariantem ronda dwupasowego
• 1 % nie miało zdania.


Na spotkaniu z mieszkańcami, które odbyło się 14 lipca 2011 r. w Zespole Szkół nr 7, torunianie wzięli udział w głosowaniu:
• 14 osób wybrało wariant ronda turbinowego lub turbinowego z bus-pasem
• 1 osoba wybrała wariant ronda  z wyspą centralną
• 1 osoba wybrała wariant ronda podziemnego.


Drogą elektroniczną wpłynęło do urzędu 11 e-maili, w tym:
• 4 mieszkańców wyraziło poparcie dla wariantu ronda turbinowego
• 1 mieszkaniec wyraził poparcie dla koncepcji skrzyżowania z sygnalizacją świetlną lub wyspą centralną z sygnalizacją
• 2 mieszkańców wyraziło poparcie dla wariantu ronda dwupasowego
• 1 mieszkanka zgłosiła sprzeciw w zakresie wariantu ronda turbinowego z wiaduktem
• 1 mieszkaniec wyraził poparcie dla wariantu ze skrzyżowaniem z sygnalizacją świetlną lub wyspą centralną.


Decyzja w zakresie wyboru wariantu przebudowy skrzyżowania zostanie podjęta po analizie uwag mieszkańców oraz opinii drogowców i projektantów.

 
 
powrót

Informację wprowadził(a): Agnieszka Kobus-Pęńsko

Data zamieszczenia: 2011-08-17

 
  • Pogotowie drogowe
  • Toruń bez tirów
  • Zapytaj drogowca

Ważna informacja

Zamknij
Ta strona używa plików cookies, aby ułatwić korzystanie z Serwisu. Jeżeli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku możesz zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich użycie. Więcej na temat plików cookies w Polityce cookies.