UWAGA
  • 2017-12-27: W poniedziałek (1.01) parkowanie w Strefie Płatnego Parkowania jest bezpłatne
 

Kolejna inwestycja drogowa z unijnym dofinansowaniem! Prezydent Miasta Torunia Michał Zaleski podpisze dziś (28.12) umowę na dofinansowanie budowy parkingów Park&Ride.

Środki, dzięki staraniom miasta, udało się pozyskać z Regionalnego  Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020. Kwota dofinansowania wynosi 15 567 628,41 zł. 


W Toruniu budowa parkingów  planowana jest w czterech lokalizacjach: przy ul. Dziewulskiego (na pętli Rubinkowo II), na ul. Olimpijskiej (w pobliżu pętli tramwajowej), przy ul. Gagarina oraz na ul. Turystycznej.


Park § Ride czyli Parkuj i Jedź to rodzaj parkingów zlokalizowanych w pobliżu peryferyjnych przystanków, przeznaczony głównie dla osób, które chcą pozostawić pojazd na obrzeżach miasta i kontynuować podróż  publicznym transportem. Bliska lokalizacja przystanków zapewnia szybkie dotarcie na przystanek. Za budową takich parkingów przemawia kilka argumentów m.in. ciągle rosnąca  ilość pojazdów z gmin ościennych, a także zatłoczone centrum.


Na początku listopada tego roku ogłoszony został  przetarg na przygotowanie dokumentacji projektowej, a następnie wybudowanie parkingów typu park & ride. Oferty można składać do 10 stycznia 2018 roku.  Zwycięzca przetargu będzie mieć dwa lata na realizację całego zadania.


Park & Ride przy ul. Dziewulskiego


W tym miejscu planuje się budowę dwupoziomowego parkingu. Na pierwszym poziomie będzie 105 miejsc parkingowych. Na parterze zaplanowano budowę  miejsc dla niepełnosprawnych.  Na poziomie "zero" powstaną przystanki autobusowe, toalety i pomieszczenia techniczne m.in. dyspozytornia MZK. Inny wygląd zyska  teren wokół obiektu: powstanie tu droga dojazdowa, zjazdy z ul. Dziewulskiego i Szosy Lubickiej.




Park & Ride przy ul. Dziewulskiego (opracowanie Biuro Architektoniczne ComProjekt)


Z kolei przy ul. Olimpijskiej planowana jest budowa 140 stanowisk na dwóch poziomach, z możliwością rozbudowy do 220 miejsc. Parking będzie obiektem dwupoziomowym naziemnym i zadaszonym. Dla bezpieczeństwa przewiduje się zamontowanie monitoringu zewnętrznego i miejskiego. Planuje się około 25 miejsc dla rowerów. Całkowita powierzchnia użytkowa obiektu wyniesie około 3 tys. 800 m2. Na terenie parkingu będzie toaleta.  Zadbano również o spokój mieszkańców. Obiekt, od części mieszkaniowej osiedla, zostanie oddzielony  naturalną, „zieloną” barierą w postaci lasu.