UWAGA
 

Mija następny tydzień budowy nowego mostu. Robotnicy zużywają kolejne tony betonu i stali. Przerzucają też metry sześcienne ziemi tworząc nasypy i wykopy.


Budują, wykopują i nasypują

Po prawej stronie Wisły, na placu Daszyńskiego trwa zabezpieczanie światłowodu, który został poprowadzony w poprzednim tygodniu budowy, a przy zakładach Nestle-Pacific trwa układanie gazociągu. Na odcinku ul. Świerkowej od strony ul. Wschodniej wykonywane są prace związane z przebudową sieci ciepłowniczej, które w zeszłym tygodniu zmusiły Generalnego Wykonawcę do zamknięcia wjazdu w tą ulicę. Roboty przebiegają zgodnie z założonym harmonogramem i utrudnienia w dojeździe szybko znikną.


 


W najbliższych dniach rozpoczną się roboty drogowe na zamkniętym odcinku ul. Szosa Lubicka. Po wykonaniu kanalizacji deszczowej można już przystąpić do zasadniczych prac czyli wykonania podbudowy i ustawianiu krawężników. Trwają również intensywne prace przy likwidacji kolejnych kolizji na pl. Daszyńskiego ze szczególnym uwzględnieniem kanalizacji sanitarnej i deszczowej.


 


Po lewej stronie rzeki nadal rozbierane są budynki. Tym razem wyburzono nieruchomość przy ul. Lipnowskiej 3. Po zakończeniu prac ziemnych wzdłuż ul. Dwernickiego i na rondzie Łódzka, rozpoczęto układanie wodociągu. Dno odwodnionego wcześniej wykopu pod przejście podziemne w okolicach ul. Rypińskiej zostało zagęszczone i wyrównane warstwą betonu.


 


Podobnie w związku z budową estakady Żółkiewskiego wykonano wykop i położono betonową warstwę wyrównawczą. Rozpoczęto też wykonywanie wykopów pod przyszłe tunele T1 i T2 przecinające pl. Daszyńskiego. Obecnie do wykonania nasypów wykorzystano już ponad 38 tys. m3 materiału oraz wydobyto 5,8 tys. m3 ziemi tworząc wykopy pod przyszłe przejścia podziemne i tunele.
 
Prace przy prawobrzeżnych, jaki i lewobrzeżnych estakadach skupiają się na betonowaniu cokołów i ław fundamentowych poszczególnych podpór. Na środku Wisły nadal trwa wbijanie w dno rzeki stalowych ścianek szczelnych. Tak powstaje  sztuczna wyspa, na której stanie środkowa podpora mostu.Do usypania wyspy zostanie zużytych około 40 tys. ton piasku. Jej budowa ma się zakończyć jeszcze w tym roku.

 
 
powrót

Informację wprowadził(a): Agnieszka Kobus-Pęńsko

Data zamieszczenia: 2011-07-26

 
  • Pogotowie drogowe
  • Toruń bez tirów
  • Zapytaj drogowca

Ważna informacja

Zamknij
Ta strona używa plików cookies, aby ułatwić korzystanie z Serwisu. Jeżeli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku możesz zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich użycie. Więcej na temat plików cookies w Polityce cookies.