Główne uwagi zgłaszane przez uczestników konsultacji:
- Spośród trzech zaprezentowanych koncepcji najwięcej pozytywnych opinii zebrał wariant nr 3 zakładający brak – jak obecnie - tzw. „przebicia” pomiędzy ul. Szosa Okrężna
a Fałata; likwidację garaży; wykonanie osobno: ścieżki rowerowej i chodnika na całej długości opracowania; budowę miejsc postojowych; pozostawienie miejsca na obiekt kubaturowy / ewentualnie wykonanie miejsc postojowych w poziomie terenu; przebudowę skrzyżowania Łukasiewicza / Fałata, w układzie zbliżonym do istniejącego, zastosowanie tzw. „wyniesionego skrzyżowania”. W następnej kolejności mieszkańcy wybierali wariant nr 2 i 1 koncepcji. - Kolejne uwagi dotyczyły połączenia projektowanego chodnika i drogi rowerowej w sposób zapewniający ciągłość ruchu pieszego i rowerowego z uwzględnieniem miejsc oczekiwania dla pieszych, przed przejściami dla pieszych w rejonie dróg rowerowych (aby piesi nie oczekiwali na drodze rowerowej).
- Mieszkańcy postulują o poprawę bezpieczeństwa, poprzez wyniesienie przejścia dla pieszych i chodnika na skrzyżowaniu z ul. Szosa Okrężna.
- Wiele osób opowiedziało się za przesunięciem progu zwalniającego w miejsce sugerowanego miejsca przekroczenia jezdni przez pieszych wraz ze zwiększeniem widoczności w rejonie skrzyżowania.
Pozostałe uwagi dotyczyły :zachowania ciągłości chodników i ścieżek rowerowych na zjazdach, zmian geometrii ścieżki rowerowej na wschodnim włączeniu w ul. Łuksiewicza, zwiększenia liczby miejsc parkingowych i powierzchni terenów zielonych oraz zastosowanie płyt ażurowych zamiast tradycyjnej kostki betonowej.
Największy sprzeciw wzbudziła informacja o kolizji garaży indywidualnych z projektowanym zagospodarowaniem terenu. Wyrażono niemalże jednogłośny sprzeciw dla propozycji likwidacji garaży murowanych.
W celu spełnienia oczekiwań mieszkańców oraz konieczności uporządkowania terenu objętego koncepcją nr 3, Miejski Zarząd Dróg w Toruniu do rozmów zaprosi merytoryczne jednostki Urzędu Miasta Torunia, odpowiedzialne za układ architektoniczny w mieście. O ustaleniach poinformujemy za pośrednictwem strony drogowców i mediów.